The great escape from Woodlands Nursing Home

• Vennskap
  • Sjukeheimar
  • Eldre kvinner
Den pensjonerte ornitologen Hattie Bloom er nesten nitti år. Hun foretrekker å tilbringe tid med fugler fremfor mennesker, men et fall fra en stige gjør at hun blir tvunget til å flytte på sykehjem. Hun sliter med å ha mistet retten til selvstendighet og privatliv, og fra rommet med utsikt over parkeringsplassen lengter hun etter å rømme. Hun har ingenting til felles med de andre pasientene, som virker som en litt for energisk og bråkete gjeng. Men så møter hun søster Bromwyn, en sykepleier som viser henne at de andre er verdt å bli kjent med. Når Bromwyn får sparken for sine utradisjonelle metoder i eldreomsorg blir Hattie desperat, og hun slår seg sammen med den aspirerende komikeren Walter Clements, som også har planer om å komme seg ut. Omtalen er utarbeidet av BS.