Antologi  •  Dikt  •  11 – 12 år

Lån boka

Tilgjengeleg som:

Om boka

Antologi med norske dikt for barn fra slutten av 1700-tallet og fram til i dag. Utvalget består av tekster som regnes for å være representative for forfatterne og for den tida de er blitt til i. Boka ble første utgitt i 1980, og kommer nå i utvidet, revidert utgave. Seks nye samtidsforfattere ertatt med, og de fleste rammetekstene med faktaopplysninger om forfatterne ogforfatterskapene er nyskrevet. En innledning er også laget for denne utgaven. Boka er forsynt med orginalillustrasjoner og gir på den måten også innblikk i utviklinga innenfor feltet barnebok-illustrasjon. Boka er skrevetfor lærere i grunnskolen og lærerstudenter, men også bibliotekarer og andre med interesse for barnelitteratur vil ha glede av den. Med bibliografi.

Utgåver

Sånn bruker du biblioteket

Time kommune
Ansvarleg redaktør: Anne Tjørhom Frick