The last war heroes

Vaksne

De siste krigsheltene : fra D-dagen til Berlin med mennene og maskinene som vant den andre verdenskrig

Stephen Bull

Originaltittel:The last war heroes
Omsett av:
Steinar Gil

Lån boka

Tilgjengeleg som:

Om boka

• Verdskrigen, 1939-1945 - Krigsoperasjonar
  • Andre verdskrigen
De fleste soldatene som overlevde den andre verdenskrig er nå døde, men mange av dem rakk å fortelle om sine opplevelser. Denne boken forteller om soldatene i skyttergravene på Østfronten og Vestfronten. Gjennom øyevitneskildringer fra Normandie til Rhinen og fra Stalingrad til Berlin, får man høre om hva krig egentlig er: frykt for å få en kule gjennom kroppen, om å miste kamerater, om å møte en fiende ansikt til ansikt – og om livet etterpå. Stephen Bull er en britisk militærhistoriker. Han er kurator i militærhistorie og arkeologi ved museene i Lancashire, og har skrevet flere bøker. Boken utkom i innbundet utgave i 2013.

Utgåver

Sånn bruker du biblioteket

Time kommune
Ansvarleg redaktør: Anne Tjørhom Frick